onsdag 5. desember 2007

Allouch- "eslenes fest"

Sondag 2 desember dro hele familien, inkludert Roy til Allouch,, dvs, vi kjorte til Allouch, gikk over noen fjell (1-2 t) og volià, fremme:) Eslenes fest! Masser av esler, gamle ting, mat, kaker, oster, viner osv,, alt mulig! Vi fikk gaatt inn i en "gruve" og sett noen figurer,, tyspisk provencalsk (serlig rundt juletider) skal legge inn noe informasjon om det,,

I dag har vi foresten tatt opp treet (plastikk), og skal nok pynte det senere i dag!lysene i la penne har kommet paa, vi har plantet noen fro som blir ferig utspirte med gule blomster til jul(bringer lykke),, (vokser veeldig fort)vanligvis er de dode til jul,, (juletradisjon)..og jeg har allerede spist 4 sjokolader i sjokolader i julekalenderen min! 0..saa her tikker dagene avgaarde!
i gaar og i dag har jeg spist noe hm,, spesielt,,: "pakke og fotter",, "pakke" er sauens "edle deler" (fikk jeg forklart etter at jeg hadde spist opp) og "fotter" er rett og slett fottene,, har virkelig spist mye.. "spesielt":p
vet ikke helt hva jeg kan si om smaken etterpaa,, men var ikke saa ille naar jeg spiste det:p,, (typisk provencalsk rett)

eline

1 kommentar:

Anonym sa...

Ostene ser gode ut!!!
Klem mamma